Portal joomla Królikarz Polski
Forum poświęcone hodowli królików

FAQFAQ  SzukajSzukaj  Portal KrólikarzStrona Główna  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Kiedy moge kryć króliki
Autor Wiadomość
Olek1163 

Wysłany: 2011-11-14, 19:33   Kiedy moge kryć króliki

Witam jestem początkującym hodowcą .Mam króliki od 7 miesięcy. Nie wiem czy mogę dopuścić samice BOS do samca BOS teraz w listopadzie .Było to w innym temacie ale chciałem się upewnić czy mogę ją teraz dopuścić czy dopiero na wiosenne Dopuszczałem inną samice w lato jak zaczynałem hodowle ale nic nie wypaliło .

Z góry dziękuje na odpowiedzi.

Baartez2006 
Hodowca

Wysłany: 2011-11-14, 19:39   

Napisz coś o wieku i wadze.

Olek1163 

Wysłany: 2011-11-14, 19:49   

Wszystkie Moje króliki mają po 8 miesięcy 3 nie śą czysto rasowe ale z dobrych miotów a 3 pozostałe to mieszańce te 3 to Para BOS i BOż albo Boź nie jestem pewien one mają ponad 6 kg może więcej reszta ok 4,5 kg lub 5 kg

[ Dodano: 2011-11-14, 19:50 ]
Przepraszam Para BOS samica i samiec . A boż to ten trzeci

pajo 
pajo

Wysłany: 2011-11-15, 00:35   

jeśli to są BOS jak twierdzisz Krzyżówka dużych ras to ich minimalna waga do dopuszczenia powinna być większa Bos co najmniej 7,5 kg , Krzyżówka morze mieć trochę mniej , i musi być zachowany odpowiedni wiek królików w zależności od rasy .
- Wiedeńskie Niebieskie WN
- Kalifornijskie KC
hodowcapawelwlosek.tnb.pl/news.php

yeti 

Wysłany: 2011-11-15, 08:26   

Do 7,5 kg mogą nigdy nie dojść.
Jeśli po 8 miesięcy mają te po 4,5 - 5 kg to możesz je kryć.
Te w typie rasy BOS i BOŻ zależy od Ciebie. Wydaje się że bezpiecznie byłoby zastosować zasadę, ze rozmnażamy króliki które maja nie mniej niż 8 miesięcy(u ras dużych) i osiągnęły minimum 80% wagi docelowej.
Biorąc pod uwagę, że to króliki w typie rasy, a nie rasowe, myślę że już te 80% mają.